အားထုတ္မွဳကင္းရလ်ွင္းခ်မ္းသာ ထိုေနရာမ်ားရွိျငားမွန္စြာ သင္ကိုယ္တိုင္လည္းထိုပဲသြားပါ ငါ့ကိုလဲထိုပဲပို႔ေပးပါ (သုသိမသုတ္)

Wednesday, June 29, 2011

ဂယာေလယာဥ္ေပၚ၀ယ္

အမွတ္တရ (ျမန္မာသၾကၤန္အတတ္ေန႔)တြင္ ေက်ာင္းသားေလးသည္ ဂယာ ေလယာဥ္ဆိပ္၀ယ္.ကိုေရႊကုလားတို႔ႏွင္႔ ေလယာဥ္လက္မွတ္ကိစၥအဆင္မေျပမွဳျဖစ္ခဲ႔ရတယ္ေပါ့အမိျမန္မာ
ျပည္မွ ဘုရားဖူးဒကာမတေယာက္ကေတာ႔ ေျပာသံၾကားလိုက္မိရဲ႔ ဘုရားကိုၾကည္ညိဳလို႔သာ ဘုရားဖူးျခင္လို႔သာ
လာခဲ႔ရတယ္ ေနာက္ေတာ႔ ေတာ္ပါျပီ ဆိုလား.ခုေတာ႔..မဇၥ်ိမသားတို႔ရဲ႔ ဆက္ဆံေရးသည္ကား.
မိမိသည္လည္း ဗာရာဏသီေရႊျမိဳ႕ေတာ္မွေလယာဥ္လက္မွတ္၀ယ္ယူလာခဲ႔ရာမွ " မင္းလက္မွတ္က တရားမ၀င္ဘူး" ဆိုျပီး ဒါဏ္ေငြေဆာင္ရမည္ဟု ေျပာလာခဲ႔ေတာ႔၏။
ေအာ္. ဒုကၡပါလား. အိႏၵိယနိဳင္ငံ ဘယ္ျမိဳ႕ကပဲ ၀ယ္၀ယ္ ဘယ္ကပဲစီးစီး ျပႆနာမရွိေၾကာင္းေျပာေတာ႔မွ
မင္းရဲ႔ ကီလိုေတြအရမ္းမ်ားတယ္ ဒါဏ္ေငြေဆာင္ပါတဲ႔ .ငါ ဟာ ေက်ာင္းသားတေယာက္ပဲဆိုျပီးေျပာေသာ္လည္း
မဇၥ်ိမသားတို႔သည္ကားအေလ်ွာ႔မေပးခဲ႔ပါ ..ေဆာင္လိုက္ရေတာ႔၏.ေဒၚလာ (၅၀) တဲ႔
ေဘးနားမွ ဒကာမတေယာက္မွ အရွင္ဘုရားေလယာဥ္ထြက္ခါနီးျပီတဲ႔ ေပးလိုက္ပါ တပည္႔ေတာ္လွဴပါ့မယ္ဆိုျပီး..
သို႔ေသာ္ မိမိမွာေတာ႔

အရွင္ေဒ၀ဒတ္အေၾကာင္းအဆံုးသတ္ျပီ..


ထုိအခါ မဟာပထ၀ီ ေျမၾကီးသည္ အရွင္ေဒ၀ဒတ္ကုိ ေရွ႔သို႔ ဆက္လက္မသြားနုိင္ရန္္ . ဆုပ္ ကုိင္၍ ဆြဲယူလိုက္သကဲ့သုိ႔ မလႈပ္ႏုိင္ မရွားႏိုင္ မသြားႏုိင္ ေတာ့ပဲ ေျမၾကီးထဲသုိ႔ နစ္၍ နစ္၍သာ သြားေလ ေတာ့၏။ ေခ်မ်က္စိ . ဒူးဆစ္ . ခါး . ရင္ဘတ္ . လည္ပင္း .. ေမးရုိးအထိ အဆင့္ဆင့္ နစ္၍ နစ္၍ သြားေလေတာ့၏။

အရွင္ေဒ၀ဒတ္သည္ သူ႔ကုိသူ သိလုိက္ျပီး ျဖစ္၏၊သူသည္ ဒီဘ၀ ဒီခႏၶာ ဒီအတၱေဘာျဖင့္ ေနာင္ ေတာ္ၾကီးဘုရားရွင္ကုိ ဖူးေမွ်ာ္ခြင့္ရေတာ့မည္မဟုတ္ေပ၊(အမွန္အားျဖင့္ ဒီဘ၀တြင္သာ မဟုတ္၊ ဘယ္ ေသာခါမွ ဘုရားရွင္ကုိ တစ္ဖန္ ဖူးေမွ်ာ္ခြင့္ရေတာ့မည္ မဟုတ္ေပ၊ ) သုိ႔ေသာ္ ရင္ထဲမွာ ရွိေန ေသာ သိေနေသာ ဘုရားရွင္၏ ဂုဏ္ေက်းဇူးမ်ားကုိေဖၚထုတ္၍ ဘုရားရွင္ကုိ ဆည္းကပ္ ကိုးကြယ္ ေၾကာင္း ဤေနရာ ဤအရပ္မွသည္ ေလွ်ာက္ထားခ်င္ပါေသး၏၊

မဟာကရုဏာရွင္ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရား၊ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရား အထံပါးသို႔ ခစားခ်ဥ္းကပ္ မဆည္း ကပ္နုိင္ေတာ့သည္ တပည့္မုိက္ ရဟန္းမုိက္ ညီေတာ္မုိက္၏ ေလွ်ာက္စကား အေ၀းမွေန ၾကားႏုိင္ပါေစသား ၾကားပါေစသားဘုရား….။

ဣေမဟိ အ႒ီဟိ တမဂၢပုဂၢလံ၊
ေဒ၀ါတိေဒ၀ံ နရဒမၼသာရထႎ။
သမႏၱစကၡဳံ သတပုညလကၡဏံ၊
ပါေဏဟိ ဗုဒၶံ သရဏံ ဥေပမိ


အဂၢပုဂၢလံ - ကမၻာအလုံးတြင္ အသာဆုံးပုဂၢိဳလ္လည္း ျဖစ္ေတာ္မူေပထေသာ၊ေဒ၀ါတိေဒ၀ံ - နတ္အေပါင္းတုိ႔၏ ဦးေခါင္းညြတ္လ်ဳိး ခုိကုိးရာအစစ္ နတ္မင္းလည္း ျဖစ္ေတာ္မူေပထေသာ၊ နရဒမၼသာရထႎ - ဆုံးမရန္ၾကံဳ မ်ားဗုိလ္ပုံကုိ စုံလင္စြာ သင္ေပးလွ်က္ ယဥ္ေက်းေအာင္ ဆုံးမ ေတာ္မူေပထေသာ၊ သမႏၱစကဳၡံ - ၾကြင္းမဲ့ဥႆုံ အလုံးစုံကုိ အကုန္သိျမင္ သဗၺညဳဥာဏ္ရွင္ လည္း ျဖစ္ေတာ္မူေပထေသာ၊ သတပုညလကၡဏံ - ရာေပါင္းမ်ားစြာ ဘုန္းသမၻာေၾကာင့္ ေကာင္းစြာျမင့္ၾကြယ္ တင့္တယ္ေသာ လကၡဏာေတာ္လည္း ရွိေတာ္မူေပထေသာ၊တံ ဗုဒၶံ - တု၍ မႏုိင္ ျပဳိင္၍မရ ကမၻာ့ထိပ္ေခါင္ထုိေနာင္ေတာ္ ျမတ္ဘုရားကုိ၊ ဣေမဟိ အ႒ီဟိ - အသားေတြေပ်ာက္ အေရေျခာက္သျဖင့္ မ်က္ေမွာက္ထင္စြာ ဤသုံးရာေသာ အရုိးတုိ႔ျဖင့္လည္း ေကာင္း၊ ဣေမဟိ ပါေဏဟိ - မျငိမ္လႈပ္ယွက္ခ်ဳပ္ပ်က္ခါနီးျဖစ္ေသာ ဤအသက္တုိ႔ျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ သရဏံ - ဦးတင္က်န ဖူးခ်င္လွလည္းမရေတာ့ပါ ကိုးကြယ္ရာဟူ၍သာလွ်င္ ၊ ဂေတာသိၼ - အျပစ္ရွိသမွ် သတိရသျဖင့္ ံ အာမ၀ႏၱံ အကုန္ခံ၍ အတန္တန္ ဆည္းကပ္ခဲ့ပါ သည္ဘုရား။ ၀ါ - ဂေတာသိၼ - အေ၀းမွသည္စိတ္ျဖင့္ရည္လွ်က္ ယုံၾကည္သဒၶါ ထုံသီကာျဖင့္ မွန္စြာစင္စစ္ အားကုိးရာ ျဖစ္ပါေပ၏ဟူ၍သာလွ်င္ သိမွတ္ ဆည္းကပ္ခဲ့ပါသည္ မဟာ ကရုဏာရွင္ ေရႊဘုန္းေတာ္သခင္ ရွင္ေတာ္ျမတ္ၾကီးဘုရား။

ဤသို႔ျဖင့္ အရွင္ေဒ၀ဒတ္သည္ . သူစိတ္ထဲ၌ အားအရဆုံးေသာ အထင္ရွားဆုံးေသာ အၾကည္ ညဳိဆုံးေသာ “ အဂၢပုဂၢလ ေဒ၀ါတိေဒ၀ နရဓမၼသာရထိ သမႏၱစကၡဳ သတပုညလကၡဏ ” ဟူေသာဂုဏ္ေတာ္ငါးမ်ိဳးတုိ႔ျဖင့္ ခ်ီးမြမ္းခန္းဖြင့္၍ ဘုရားရွင္ကုိ ကုိးကြယ္ ဆည္းကပ္သြားခဲ့ပါ၏။

“ မုိက္ေသာသူသည္ မိမိ မုိက္သည္၏အျဖစ္ကုိ သိ၏၊ ထုိသိမႈေၾကာင့္ ပညာရွိ ျဖစ္ႏုိ္င္ေသး၏၊ မုိက္ ေသာသူသည္ ငါ ပညာရွိဟု မိမိကုိယ္ကုိ ထင္မွတ္ေနပါမူကား ထုိသူကုိ စင္စစ္လူမုိက္ ဟူ၍ဆုိအပ္၏၊ ” တဲ့။ အရွင္ေဒ၀ဒတ္သည္ မိမိ မုိက္သည္၏အျဖစ္ကုိ သိသူ ျဖစ္သြားေသာ ေၾကာင့္ ဤေဒသနာေတာ္အရ ပညာရိွအျဖစ္ျဖင့္ သူ႔ဘ၀ကုိ နိဂုံးခ်ဳပ္သြားသူ ျဖစ္ပါ၏။

အမွန္အားျဖင့္ အရွင္ေဒ၀ဒတ္သည္ ပါရမီျဖည့္ဆည္းထားသူလည္း ျဖစ္ပါ၏၊ အရွင္ေဒ၀ဒတ္ သည္ ဤဘဒၵကမၻာမွစ၍ေရတြက္ ကမၻာတစ္သိန္းထက္၌ အ႒ိႆရ အမည္ေတာ္ရသည့္ ပေစၥ ကဗုဒၶ ျဖစ္ေတာ္မူမည္ဟု မိန္႔ဆုိထားပါ၏။ပေစၥကဗုဒၶ ဘုရားရွင္တုိ႔သည္ နွစ္သေခၤ်နွင့္ ကမၻာ တစ္သိန္း ပါရမီျဖည့္က်င့္ရပါ၏၊ ယခု ဤအရွင္ ေဒ၀ဒတ္၀တၳဳ ( ဓမၼပဒ ) ၌ ကမၻာတစ္သိန္း ထက္၌ အ႒ိႆရမည္ေသာ ပေစၥဗုဒၶ ဘုရားျဖစ္မည္ ဟု မိန္႔ဆုိခ်က္ကုိ ေထာက္ဆေသာ အားျဖင့္ ႏွစ္သေခ်ၤ ပါရမီျဖည့္ျပီးသူဟုဆုိျခင္းျဖစ္္ပါ၏၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ အရွင္ေဒ၀ဒတ္သည္ ပါရမီ ျဖည့္ဆည္းထားသူျဖစ္ေၾကာင္း သိသာလွပါ၏၊

ရဟန္းရွင္လူ မည္သူမဆုိ မမိုက္မွားေအာင္ ေနထုိင္နုိင္ၾကပါေစ၊ အကယ္၍ မုိက္မွားခဲ့သည္ ရွိ
ေသာ္လည္း မိမိအမွားကုိ ျမင္၍ ရဲ၀ံ့စြာ ျပင္နုိင္ၾကပါေစဟု.. ... .... ။ မူရင္းကဒီမွာပါ..http://www.newlightmyanmar.com/

အရွင္ေဒ၀ဒတ္အေၾကာင္း( ၃ )

အရွင္ေဒ၀ဒတၱ . ၃

အရွင္ေဒ၀ဒတ္သည္ မုိက္ရင္း မုိက္ရင္းမွ အမွားကုိ ျမင္လာ၍ ျပင္လုိသူ ၀န္ခ်လိုသူ သူေတာ္
ေကာင္းစိတ္ဓာတ္ ရွိသူလည္း ျဖစ္ပါ၏၊

အရွင္ေဒ၀ဒတ္သည္ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားအား တပည့္ပရိသတ္ သူ႔ကုိလႊဲေပးရန္ ေတာင္းခံခဲ့ဘူး ၏၊ သူ႔သည္ ဘုရားအရုိက္အရာကုိ ဆက္လက္ခံယူလုိသူ ျဖစ္၏၊ သုိ႔ေသာ္ ဘုရားရွင္သည္ သံဃာ့ ပရိသတ္ကုိ လႊဲမေပးခဲ့ေခ်၊ ထုိမွ တဖန္ “ ရဟန္းေတာ္မ်ား - အသက္ထက္ဆုံး သက္ သတ္လြတ္ ဘုဥ္းေပးရန္၊ ပင့္ဆြမ္း ပုိ႔ဆြမ္းမဘုဥ္းေပးပဲ ဆြမ္းခံ၍သာ ဘုဥ္းေပးရန္၊ ပံသုကူ သကၤန္းကုိသာ ၀တ္ရုံသုံးေဆာင္ရန္၊ ေတာေက်ာင္း၌သာ သီတင္းသုံးရန္. သစ္ပင္ရင္း၌သာ သီတင္းသုံးေနထုိင္ရန္ ” ဟူေသာ မူငါးခ်က္ကုိ ပညတ္ေပးပါရန္ ေလွ်ာက္ထားေလ၏၊ဘုရားရွင္ ခြင့္မျပဳေသာအခါ ေခါင္းပါးမႈကို ( သီလသမာဓိပညာ အက်င့္နွင့္ ယွဥ္ မယွဥ္ မစဥ္းစားပဲ ) အထင္ၾကီးေသာသူမ်ား သူ႔ဘက္ပါလာေစရန္ “ အႏုနည္းသုံးကာ ” ပရိသတ္ကုိ ေဆာင္ယူ သြား၏၊ ေက်ာက္ေမာင္းဆင္ျခင္း ေလးသမားလႊတ္ျခင္း နာဠာဂီရိဆင္ျဖင့္တုိက္ျခင္း စေသာ အၾကမ္းနည္းကုိ သုံးလွ်က္လည္း ဘုရားရွင္ကုိ အန္တု ရန္ျပဳခဲ့ပါ၏၊

ဤသို႔ျဖင့္ အသက္အရြယ္ေလးလည္း ရလာေပျပီး၊ အျခံအရံနည္းပါး၍ျဖစ္ေသာစိတ္ဆင္းရဲ. တပည့္ၾကီး ေကာကာလိက၏ ဒူးနွင့္ရင္၀တုိက္ခ်က္ေၾကာင့္ ကိုယ္လည္း ဆင္းရဲလွေပျပီး၊ က်န္း မာေရးမေကာင္း၍ အိပ္ရာေညာင္ေစာင္း လဲေလ်ာင္းရသည္မွာလည္း ကုိးလခန္႔ရွိျပီျဖစ္၏၊အရွင္ ေဒ၀ဒတ္သည္ အတိတ္ကုိ ေတြးလုိက္ေသာအခါ သူ၏ တဖက္သတ္အမုန္းနွင့္ ဘုရား၏ေမတၱာ ဓါတ္ အျပဳံးကုိ ရုပ္လုံးေပၚ ျမင္လာရေပျပီ၊ စဥ္းစားေလ စဥ္းစားေလ ဘုရားရွင္၏ သနားၾကင္နာ ျခင္း မဟာကရုဏာ၊ ေလာကကအက်ိဳးရွိဘုိ႔ဆုိလွ်င္ ခရီးေ၀းကုိပင္ ဂရုမထား ေခ်လွ်င္သြား၍ လည္း ဓမၼကုိုျဖန္႔ေ၀ေတာ္မူေသာ ၾကီးမားသည့္ ေမတၱာတရား၊ ရန္ျပဳေသာ သူ႔အေပၚ တုန္႔ျပန္ လက္စားေခ်ျခင္းလုံး၀မရွိ၊တည္ျငိမ္စြာ သိခံေတာ္မူေသာ မႏိႈင္းယွဥ္သာသည့္ ခႏၱီတရား၊ ေၾသာ္ .. အတုမဲ့ အဂၢပုဂၢလ . ေဒ၀ါတိေဒ၀ . သတပုညလကၡဏ . သမႏၱစကၡဳ. စသည္ စသည့္ ဂုဏ္းေပါင္းစုသည့္ ဘုရားရွင္ကုိမွ ငါ အျပစ္မွားၾကီး ျပစ္မွားမိခဲ့ေလျပီးတကား၊

အရွင္ေဒ၀ဒတ္သည္ စိတ္ေအးေအးထား၍ စဥ္းစားမိေသာအခါ မိမိ၏ မေကာင္းခ်က္နွင့္ ဘုရား ရွင္၏ေကာင္းကြက္မ်ားကုိ အထင္းသားျမင္ရေလေတာ့၏၊ ထုိအခါမွရွင္ေတာ္ဘုရားကုိ ေလးစား ၾကည္ညိဳစိတ္ႏွင့္အတူ မိမိ၏မုုိက္ျပစ္ကုိ ၀န္ခ်ေတာင္းပန္လုိေသာစိတ္မ်ား တားမနုိင္ ဆီးမရ ရင္၀မွ ၾကြ၍ ၾကြ၍ လာေပေတာ့၏၊ ထုိအခ်ိန္သည္ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရား ေဇ၀တ၀န္ေက်ာင္း ေတာ္၌ သီတင္းသုံး ေနေနခုိက္ ျဖစ္၏။

ထုိအခါ အရွင္ေဒ၀ဒတ္သည္ သူ႔တပည့္မ်ားကုိ သူအား ဘုရားရွင္ထံ ပုိ႔ေပးဖုိ႔ ေျပာၾကားေလ ေတာ့၏၊ စြမ္းနုိင္စဥ္က အန္တု ရန္ျပဳေနျပီး မစြမ္းႏုိင္ခါမွ သြားခ်င္ ဖူးျမင္ခ်င္ရသလားဟု အျပစ္ တင္ကာသူ႔တပည့္မ်ားက မပုိ႔လုိၾက၊ သုိ႔ေသာ္ ဆရာအရွင္ေဒ၀ဒတ္က “ င့ါကုိ ငါ့ဘ၀ကုိ မဖ်က္ ဆီးၾကပါနဲ႔၊ငါ ဘယ္ေလာက္ပဲ ( ေဒါသနွင့္ ) မုုန္းမုန္း၊ ဘုရားရွင္က ( အေဒါသ ေမတၱာႏွင့္ ) အျပဳံးမပ်က္ခဲ့ပါဘူး၊ ဆံခ်ည္မွ်င္မွ်ေသာ္လည္း ငါ့အေပၚ အမုန္းတရား အာဃာတတရား ရန္ျငိဳး တရား မပြားခဲ့ မထားခဲ့ပါဘူး။

ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားဟာ “ သူ႔ကုိ အန္တု ရန္ျပဳတဲ့ ငါ့အေပၚ၊ လူေပါင္းမ်ားစြာတုိ႔ကုိ ၾကမ္းခ်င္ တုိင္းၾကမ္းျပီး လက္ညွိဳးျဖတ္ သတ္ခဲ့တဲ့ လူဆုိးၾကီး အဂၤုလိမာလအေပၚ၊ အရက္အရွိန္နွင့္ မုန္ ယိုျပီး ဘုရားရွင္ကုိ နင္းျဖိဳဖုိ႔ ေျပးလာတဲ့ ဓနပါလေခၚ နာဠာဂီရိ ဆင္အေပၚ၊ သူ၏ရင္ေသြး သား ေတာ္ေလး ရာဟုလာအေပၚ ” အားလုံးအေပၚ ထားတဲ့ ေမတၱာတရားဟာ ဘယ္သူ႔ေပၚမွ ပုိသည္ မရွိ လုိသည္မရွိ ၊တေျပးညီထဲ ထားရွိေၾကာင္း ယခုေကာင္းေကာင္း သေဘာေပါက္ျပီ ျဖစ္ပါ၏၊
အရွင္ေဒ၀ဒတ္၏ “ ဒေႆထ ေမ ဘဂ၀ႏၱံ ” အတန္တန္ ေတာင္းပန္သည့္အတြက္ သူ၏ တပည့္မ်ားသည္ ေညာင္းေစာင္းထမ္းစဥ္ျဖင့္ထမ္းၾကလွ်က္ ဘုရားရွင္ထံသုိ႔ခရီးထြက္ ဆက္ၾက ေလျပီတကား။အရွင္ေဒ၀ဒတ္ အျမင္မွန္ရကာ ဘုရားရွင္ထံသုိ႔ ဦးတင္ဖူးျမင္၍ ေတာင္းပန္ရန္ လာေရာက္ေၾကာင္းကုိ ရဟန္းေတာ္မ်ားက ဘုရားရွင္အား ၾကိဳတင္ေလွ်ာက္ထားၾက၏၊ ထုိအခါ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားက “ ရဟန္းတုိ႔ အရွင္ေဒ၀ဒတ္သည္ လက္ရွိအတၱေဘာ ကုိယ္ခႏၶာျဖင့္ ငါဘုရားကုိ ဖူးျမင္ခြင့္ ရလိမ့္မဟုတ္ေခ် ” ဟု ႏႈတ္ေတာ္္မွ မိန္႔ေခြ်ေတာ္မူလုိက္ေပ၏၊

အရွင္ေဒ၀ဒတ္ မည္သည့္အရပ္ ေရာက္လာပါျပီ၊ စသည္ စသည္ျဖင့္ ေရာက္သည့္အရပ္တုိင္းမွ
သတင္းစကား ၾကားေနရပါ၏၊ တစ္ယူဇနာ. ယူဇနာ၀က္ တစ္ဂါ၀ုတ္ ေဇ၀တန္ေက်ာင္းတုိက္ရွိ ေရကန္သုိ႔ပင္ ေရာက္လာေပျပီး၊ခရီးလည္းပမ္း ကုိယ္လည္းႏြမ္း၍ ထမ္းစဥ္ျဖင့္ ထမ္းလာ ၾကေသာ အရွင္ေဒ၀ဒတ္၏ တပည့္မ်ား သည္ ေရကန္ ကန္ေဘာင္ေပၚ ထမ္းစဥ္ကုိခ်၍ ေရခ်ိဳး ေနၾကေလျပီ၊ အရွင္ေဒ၀ဒတ္သည္လည္းျမဴမႈံ အညစ္အေၾကး ေခြ်းတုိ႔ျဖင့္ ညစ္ႏြမ္းေနေသာ မိမိကုိယ္ကုိ သန္႔ရွင္းေရးလုပ္ရန္အတြက္ ေညာင္းေစာင္းမွ ထ၍ ေျမသုိ႔ ေခ်ခ်လုိက္၏၊ ထုိအခါ

ရွင္ေဒ၀ဒတ္အေၾကာင္း (၂)

အရွင္အာနႏၵာသည္ ေသာတာပန္တည္၍ ဘုရားရွင္ ပရိနိဗၺာန္၀င္စံျပီးေနာက္ ပထမ သဂၤါယနာ မတုိင္မွီ(သဂၤါယနာတင္မည့္ေန႔ မုိးေသာက္အခါ ဣရိယာပုထ္ေလးပါးမွ လြတ္ေသာ ရဟႏၱာ အျဖစ္ျဖင့္)ရဟႏၱာျဖစ္ေတာ္မူ၏၊ အရွင္အာနႏၵာသည္ ရဟႏၱာျဖစ္မႈ၌သာ ထူးျခားသည္ မဟုတ္၊ ပရိနိဗၺာန္ ၀င္စံေသာ အခါ၌လည္း ထူးဆန္းသည္သာ ျဖစ္ပါ၏၊
အရွင္အာနႏၵာသည္ သက္ေတာ္ ( ၁၂၀ ) ေရာက္ေသာအခါ ေရာဟိနီျမစ္၏ အလယ္ အထက္
ေကာင္းကင္ယံ ထန္းခုႏွစ္ဆင့္ေလာက္ ျမင့္ေသာအရပ္၌ ေတေဇာကသုိဏ္း၀င္စားေတာ္မူ၍ မိမိ
ခႏၶာကုိယ္ကို နွစ္ခ်မ္းျဖစ္ေစလွ်က္ ေရာဟိနီျမစ္၏ဟိုဘက္ကမ္း ဒီဘက္ကမ္းသုိ႔ ဓာတ္ေတာ္မ်ား
ကို က်ေစကာ ပရိနိဗၺာန္ ၀င္စံေတာ္မူျခင္း ျဖစ္၏၊ (အရွင္အာနႏၵာသည္ တစ္သာသနာလုံး၌ ဧတဒဂ္ဘဲြ႔ထူး အမ်ားဆုံးရေသာ ထူးျခားသည့္ မေထရ္ျမတ္လည္း ျဖစ္ပါ၏၊ အရွင္အာနႏၵာ ပုိင္ဆုိင္ေသာဧတဒဂ္ဘြဲ႔ထူးမ်ားမွာ “ ဥပ႒က . သတိမႏၱ . ဂတိမႏၱ . ဓိတိမႏၱ . ဗဟုႆုတ ” ဘဲြ႕ထူးမ်ားျဖစ္ပါ၏၊

အရွင္ဘဂု အရွင္ကိမိလ မေထရ္နွစ္ပါးတုိ႔သည္လည္း ၀ိပႆနာတရားမ်ား ရႈပြားေတာ္မူၾက၍ ရဟႏၱာ ျဖစ္ေတာ္မူၾက၏၊ ဘဂုေတၳေရာစ ကိမိလေတၳေရာစ အပရဘာေဂ ၀ိပႆနံ ၀ေဎတြာ အရဟတၱံ ပါပုုဏႎသု၊ ယင္းကုိေထာက္ဆ၍ မဂ္ဖုိလ္ရဘု႔ိအတြက္ “ ၀ိပႆနာ ရႈရန္မလုိဟု ” ယူဆသူမ်ား သတိထားသင့္ပါ၏၊ ထုိ႔ျပင္ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရား “ သီေလ ပတိ႒ာယ နေရာ သပေညာ၊ စိတၱံ ပညဥၥ ဘာ၀ေယ ” ဟု ေဟာထားေတာ္မူျခင္းကုိလည္း နွလုံးသြင္းသင့္လွပါ၏။

အရွင္ေဒ၀ဒတ္သည္ “ သီလ သမာဓိ ” နွင့္ ျပည့္စုံသူလည္း ျဖစ္ပါ၏။
အရွင္ေဒ၀ဒတ္သည္လည္း အမ်ားနည္းတူ သီလကုိ စင္ၾကင္ေအာင္ ထိမ္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္၍
ဘာ၀နာတရား ရႈမွတ္ပြားေတာ္မူပါ၏၊ သီလ သမာဓိ ပညာသုံးဆင့္တြင္ အလယ္အဆင့္ျဖစ္ ေသာသမာဓိအရာ၌ ေလာကီ တန္ခုိးျဖစ္ေသာ တန္ခုိးဖန္ဆင္ျခင္း ဣဒိၶ၀ိဓအဘိဥာဥ္အဆင့္ထိ တက္လွန္းနုိင္ခဲ့ပါ၏။ သို႔ေသာ္ ေလာကီစ်ာန္အရာသာ တည္သူျဖစ္၍ ကိေလသာမ်ား အၾကြင္းမဲ့ ပယ္သတ္နုိင္သည့္( မဂ္ပညာ ) အဆင့္ထိကား မေရာက္ေသးပါ။ထုိ႔ေၾကာင့္ ပုထုဇဥ္ ဘ၀မွ်သာ တည္ေနပါေသး၏၊

ထုိ႔ေနာက္ လာဘ္လာ အျခံအရံ ေက်ာ္ၾကားမႈကုိ ဦးစားေပးေလွ်ာက္လွမ္းမိရာမွ ဘုရားရွင္ကုိပင္
အန္တု အႏၱရာယ္ျပဳသည့္အထိ မုိက္တြင္းနက္သည့္ ရဟန္းဆုိးၾကီးဘ၀ ေရာက္သြားရျခင္း ျဖစ္ပါ၏၊ အားငယ္ရာမွ အားျပိဳင္လိုသည့္စိတ္ဓာတ္၀င္သြားေသာေၾကာင့္ နာမည္ပ်က္ထြက္သြား ရျခင္း ျဖစ္၏၊

ယင္းစကားကုိ အနည္းငယ္မွ် ရွင္းျပပါအုံးမည္။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ေကာသမၺီျပည္၌ သီးတင္းသုံး စံေနေတာ္မူစဥ္ ရဟန္းေတာ္မ်ား လာဘ္ လာဘ ေပါမ်ားေနခ်ိန္ျဖစ္၏၊ လူအမ်ားစုသည္ သကၤန္း ေဆးပစၥည္း စသည္မ်ားကို ယူေဆာင္လာၾကလွ်က္ “ ျမတ္စြာဘုရား ဘယ္မွာ သီတင္းသုံး ေတာ္မူပါလဲဘုရား၊ အရွင္သာရိပုတၱရာ. အရွင္ေမာဂၢလာန္ အရွင္မဟာကႆပ အရွင္ဘဒိၵယ အရွင္အႏုရုဒၶါ အရွင္အာနႏၵာ အရွင္ဘဂု အရွင္ကိမိလတုိ႔ ဘယ္ေက်ာင္းေဆာင္မွာ သီတင္းသုံး ၾကပါသလဲဘုရား စသည္ျဖင့္ ေမးျမန္း၍ ၀င္ထြက္သြားလာ ၾကကုန္၏၊

အရွင္ေဒ၀ဒတ္ကုိ ေမးျမန္းသူ တစ္ဦးတစ္ေယာက္မွ် မရွိေပ၊ ထုိအခါ အရွင္ေဒ၀ဒတ္၏ အတၱ မာနေလာဘသည္ ပါးပ်ဥ္းေထာင္၍ လာေတာ့၏၊ ငါလည္းပဲ သူတုိ႔ႏွင့္အတူ ရဟန္းျပဳလာသူပဲ၊ ေနာက္ျပီး သူတုိ႔လည္း ခတၱိယမ်ိဳးက ရဟန္းျပဳလာသူ၊ ငါလည္း ခတိၱယမ်ိဳးက ရဟန္းျပဳလာသူ အတူတူပဲမဟုတ္လား၊ ဒါေပမဲ့ ဒီလူေတြဟာ လွဴဖြယ္ပစၥည္းေတြ ယူေဆာင္လာၾကျပီး သူတုိ႔ကုိသာ ရွာမီွးၾကတယ္ ေမးျမန္းၾကတယ္၊ ငါ့ဆီေတာ့ ဘယ္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္မွ မလာ ဘူးဟု အားငယ္စိတ္ ၀င္လာ၏၊ ငါလည္း လာဘသကၠာရကုိ ရေအာင္ ဖန္ရမယ္၊ ဘယ္နည္းနွင့္ ဘယ္သူ႔ကုိ ငါခ်ဥ္းကပ္ရ ေကာင္းမလဲ၊ ဤသို႔ျဖင့္ “လာဘသကၠာရ ” ရဖုိ႔ရန္ အရွင္ေဒ၀ဒတ္ သည္ “ လဲ ” ေပါင္းစုံျဖင့္ စဥ္းစားခန္း၀င္ရင္းမွ အသက္ငယ္ျပီး အေရာင္ဆုိးရ လြယ္ကူေသာ မင္းသားငယ္ (မင္းေလာင္း ) အဇာတသတ္ကုိ ေျမြမ်ားဖန္ဆင္း၍ အံံ့ၾသဖြယ္ကုိျပကာ ၾကည္ညိဳ ေစလွ်က္ ဒကားရင္းျဖစ္ေစေအာင္ ေသြးေဆာင္ခဲ့၏၊ အဇာတသတ္သည္ “ အံ့ံၾသဖြယ္ကို ျမင္ လုိက္ရ၍ အရွင္ေဒ၀ဒတ္ကုိ အားကုိးရာ အစစ္ဟူ၍ထင္မွတ္သြား၏၊ ၾကည္ညိဳသြား၏၊ တနည္း အားျဖင့္ ထင္မွတ္ မွားသြား ျခင္းျဖစ္ပါ၏

ထုိ႔ေၾကာင့္ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရား က “ အ့ံၾသဖြယ္ကုိ ျပေသာ ဣဒိၶပါဋိဟာရိယသည္ အားကုိး စရာ အစစ္မဟုတ္၊ လမ္းမွားကုိ ၾကဥ္၊ လမ္းမွန္ကုိ ယွဥ္ေစသည့္ အႏုသာသနပါဋိဟာရိယ သည္သာလွ်င္အားကုိးစရာျဖစ္၏ဟုမိန္႔ေတာ္မူခဲ့ပါ၏၊(ဆင္ျခင္ဥာဏ္မဲ့လွ်က္အထူးအဆန္းကုိအား
ကုိးရာထင္သူမ်ား သတိထားဖြယ္ပင္ ျဖစ္ပါ၏၊) ဤသုိ႔ျဖင့္ အရွင္ေဒ၀ဒတ္သည္ လာဘသကၠာရ ေနာက္ လုိက္ရင္း လုိက္ရင္းျဖင့္ မုိက္တြင္းနက္သူ ျဖစ္သြားရရွာ၏၊ “ သီလ သမာဓိ ” တုိ႔ျဖင့္ ျဖဴစင္ေနေသာ သူ႔ဘ၀ သူ႔အလွကုိ လာဘသကၠာရက ဖ်က္ဆီးပစ္လုိက္ျခင္း ျဖစ္ပါ၏၊ “၀ါးသီး သည္ ၀ါးပင္ကုိ ျပန္သတ္၏ ငွက္ေပ်ာသီးသည္ ငွက္ေပ်ာပင္ကုိ ျပန္သတ္၏၊ အႆတုိရ္ျမင္း ဖြါးျခင္းသည္ မိခင္ကုိ ျပန္သတ္၏၊ လာဘသကၠာရသည္ လက္ခံသူကုိ သတ္တတ္ပါ၏ ” တဲ့ မွန္၏ အရွင္ေဒ၀ဒတ္သည္ လာဘသကၠာရကုိ လက္ခံမွား၍ သူ႔ဘ၀ အသတ္ခံလိုက္ရျခင္း ျဖစ္ပါ၏၊ အကယ္၍သာ “ အညာ ဟိ လာဘူပနိသာ၊ အညာ နိဗၺာနဂါမိနီ၊ သကၠာရံ နာဘိ နေႏၵယ်၊ ၀ိေ၀က မႏုျဗဴဟေယ ” ဟူေသာ ရွင္ေတာ္ဘုရား၏ စကားကုိ အရွင္ေဒ၀ဒတ္ အခ်ိန္မီ ဆင္ျခင္နွလုံးသြင္းမိွလွ်င္ ဤကဲ့သုိ႔ ျဖစ္လာနုိင္မည္ မဟုတ္ေခ်။ ယခုမူကား….။

အရွင္ေဒ၀ဒတ္သည္ မုိက္ရင္း မုိက္ရင္းမွ အမွားကုိ ျမင္လာ၍ ျပင္လုိသူ ၀န္ခ်လိုသူ သူေတာ္
ေကာင္းစိတ္ဓာတ္ ရွိသူလည္း ျဖစ္ပါ၏၊...အလင္းသစ္ ဆီက ပါ

ရွင္ေဒ၀ဒတ္အေၾကာင္း

အရွင္ေဒ၀ဒတ္ - ဟု ၾကားလွ်င္ လူတုိင္းက ရဟန္းၾကမ္းၾကီး ဆရာမွားၾကီးဟု ထင္ၾက၏၊ ထင္ လည္း ထင္စရာပင္ျဖစ္၏။အရွင္ေဒ၀ဒတ္သည္ သူမတူေအာင္ မုိက္တြင္းနက္ခဲ့သူလည္း ျဖစ္ခဲ့ပါ
၏၊ ယခု တင္ျပမည့္ အေၾကာင္းအရာသည္ ( လူသိမ်ားေသာ မုိက္ကြက္မ်ားကုိ ) တင္ျပမည္ မ
ဟုတ္ပါ။ ေကာင္းကြက္မ်ားကိုသာ ေရြးခ်ယ္၍ တင္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါ္၏၊

မိမိ ျမတ္နုိးသူအေၾကာင္း ေရးလွ်င္ (မေကာင္းကြက္မ်ားကို ခ်န္တတ္၍ ) သမုိင္းမွန္ မျဖစ္ႏုိင္တဲ့၊
မိမိ မုန္းသူအေၾကာင္း ေရးျပန္လွ်င္လည္း (ေကာင္းကြက္မ်ားကုိ ခ်န္တတ္၍ ) သမုိင္းမွန္ မျဖစ္
နုိင္ပါတဲ့။ စာေရးသူသည္ အရွင္ေဒ၀တ္ကို ျမတ္နုိ္း၍ မေကာင္းကြက္မ်ားကို ခ်န္ထားျခင္း မဟုတ္ပါ၊ လူအမ်ား ဂရုမျပဳမိေသာ ေကာင္းကြက္ေလးမ်ားကုိ ျမင္ေစလုိ၍ တင္ျပျခင္းမွ်သာ ျဖစ္ပါ၏၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ ယခုတင္ျပခ်က္မ်ားသည္ အရွင္ေဒ၀ဒတ္၏ သမုိင္း (အပါဒါန္) အျပည့္အစုံ မဟုတ္သည္ကုိ ေရွးဦးစြာ အသိေပးအပ္ပါ၏

အရွင္ေဒ၀ဒတ္သည္ ပုေဗၺစ ကတပုညတာစက္နွင့္ ျပည့္စုံသူ ျဖစ္ပါ၏၊ တနည္းအားျဖင့္ ေရွးေကာင္း မႈကံ ပါလာသူျဖစ္ပါ၏၊ အဘယ့္ေၾကာင့္ ဆုိေသာ အမ်ိဳးဇာတ္အားျဖင့္ ျမင့္ေသာ (သက်) သာကီ၀င္ မင္းမ်ိဳး၌ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။ “ ခတိၱယ ျဗဟၼဏ ေ၀ႆ သုဒၵ ” ဟူေသာ အမ်ိဳးေလးပါး တုိ႔တြင္ ယင္းအခ်ိန္က ခတိၱယကို အျမတ္ဆုံးဟု သတ္မွတ္ၾက၏ဘဒၵိယ အႏုရုဒၶါ အာနႏၵာ ဘဂု ကိမိလတုိ႔သည္ အရွင္ေဒ၀ဒတ္၏ အေပါင္းအသင္း လက္တြဲေဖၚ သူငယ္ခ်င္း ကစားေဖၚ ကစား ဖက္မ်ားလည္း ျဖစ္ၾကပါ၏၊

တစ္ေန႔ ျမတ္စြာဘုရား အႏုပိယမည္ေသာ မလႅာမင္းတုိ႔၏ နိဂုံး သရက္ဥယ်ာဥ္၌ သီတင္းသုံး စံေနေတာ္မူခုုိက္ျဖစ္၏၊ ေ၀ဒက်မ္းတတ္ လကၡဏပညာရွင္မ်ားသည္ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ကုိ ဘုရားေသာ္လည္း စၾကာ၀ေတးမင္းေသာ္လည္း ျဖစ္ပါလိမ့္မည္ဟု နိမိတ္ဖတ္စဥ္အခါက “ ေဆြေတာ္ရွစ္ေသာင္းတုိ႔သည္ စၾကာ၀ေတးမင္းျဖစ္ျဖစ္ သမၼာသမၺဳဒၶဘုရားပဲျဖစ္ျဖစ္ ခတိၱယ ပရိ သတ္ျဖင့္ ၀န္းရံၾကရမည္ဟု သေဘာတူခဲ့ၾက၏။ ယခု ဤေျခာက္ေယာက္တုိ႔သည္ မင္းေဆြ မင္းမ်ိဳး မဟုတ္ၾကေလေယာင္တကားဟု ေဆြမ်ိဳးမ်ားက ေျပာၾကေသာေၾကာင့္ သူတုိ႔ေျခာက္ ေယာက္သည္ ထီးနန္းစည္းစိန္ကုိစြန္႔၍ ရဟန္းျပဳခဲ့ၾက၏၊ ထုိအထဲတြင္ ေဒ၀ဒတၱလည္း တစ္ ေယာက္အပါအ၀င္ ျဖစ္၏၊

( ထုိနန္းကုိ စြန္႔နုိင္ျခင္း တနည္းအားျဖင့္ ကာမအာရုံမွ ထြက္ေျမာက္ျခင္းသည္ “ ေနကၡမဓာတ္ ”
ျဖစ္ပါ၏၊ထီးနန္းကုိ မခြဲႏုိင္ မခြါရက္ ျဖစ္မေနပဲ စြန္႔ပယ္နုိင္ျခင္းသည္ “ အေလာဘ” ဓာတ္ သေဘာျဖစ္ပါ၏ထုိဓာတ္မ်ားသည္ အမ်ားနည္းတူ ေဒ၀ဒတၱ၏သႏၱာန္၌လည္း ကိန္းေအာင္း ေနသည္ကုိ ေတြ႕ျမင္ရမည္ ျဖစ္ပါ၏။ )။

ဥပါလိဆတၱာသည္နွင့္အတူ မင္းညီမင္းသား ေျခာက္ေယာက္တုိ႔ ရဟန္းျပဳပုံကုိ အနည္းငယ္ တင္ျပ ပါအုံးမည္။သက်ရာဇာျဖစ္ေသာ ဘဒိၵယ အႏုရုဒၶါ အာနႏၵာ ဘဂုကိမိလ ေဒ၀ဒတၱဟူေသာ မင္းညီ မင္းသား ေျခာက္ေယာက္တုိ႔သည္ ဥပါလိဆတၱာသည္ႏွင့္အတူမင္းစည္းစိမ္ကို ခုနွစ္ ရက္ပတ္လုံး ခံစား စံစားၾကျပီးလွ်င္ ဥယ်ာဥ္ေတာ္ကုိ ( ဥယ်ာဥ္ကစား ) သြားသကဲ့သုိ႔ အဂၤါ ေလးပါးရွိေသာ စစ္တပ္ျဖင့္ျခံရံလွ်က္ ထြက္လာၾကရာ တုိင္းတစ္ပါးနယ္စပ္ေရာက္ေသာအခါ မင္းအာဏာျဖင့္ စစ္တပ္ ကုိ ျပန္ခုိင္းလုိက္ၾက၏၊

ထို႔ေနာက္ မိမိတုိ႔ ၀တ္ဆင္ထားေသာ မင္းညီမင္းသား လက္၀တ္ရတနာမွန္သမွ်ကုိ တစ္ခုမက်န္
ခြ်တ္ၾကျပီးလွ်င္ အထုပ္ၾကီးထုပ္လွ်က္ မိမိတုိ႔၏၊ အလုပ္အေၾကြး ဆတၱာသည္ ဥပါလိအား ေပး
လုိက္ၾက၏၊ ဥပါလိ အသင္လည္းပဲ ျပန္ေပေတာ့ ၊ ယခုေပးလုိက္ေသာ ရတနာမ်ားသည္ သင့္
အတြက္ ခ်မ္းခ်မ္းသာ အသက္ရွင္ေနနိုင္ဖုိ႔ လုံေလာက္ပါတယ္၊ ဥပါလိသည္ မင္းညီမင္းသား တုိ႔၏ေခ်ရင္း၌ ၀ပ္စင္းလွ်က္ ငိုေၾကြးေလ၏၊ သုိ႔ေသာ္ မင္းညီမင္းသားတုိ႔၏ အမိန္႔ကုိ မဖီဆန္ လို၍ ရတနာထုပ္ကုိ ယူကာ ေနာက္ေၾကာင္း ျပန္လွည့္ခဲ့ရ၏။ မင္းညီမင္းသား ေျခာက္ ေယာက္နွင့္ ဥပါလိဆတၱာသည္တု႔ိ ခြဲခြါတယ္ဆုိရင္ပဲ ေတာအုပ္ၾကီးသည္ ငုိေၾကြးသလို ေတာ ဟိန္းသံမ်ား ဆူညံသြားျခင္းႏွင့္ မဟာပထ၀ီတုန္လႈပ္ျခင္းမ်ားသည္ ထူးျခား အ့ံၾသဖြယ္ရာ ျဖစ္ ေပၚခဲ့ပါ၏၊ သုိ႔ေသာ္ ယင္းအျဖစ္အပ်က္ကို သတိမူမိသူကား နည္းပါးလွပါ၏။
ဥပါလိသည္ ျပန္လွည့္လာ၍ အနည္းငယ္ေရာက္ေသာ အခါ အေတြးတစ္ခ်က္ ေပၚလာ၏။ စ႑ာ ေခါ သာကိယာ - သာကီ၀င္ေတြဟာ ၾကမ္းတမ္းတယ္၊ မင္းသားေတြသတ္ျဖတ္ ညွင္းဆဲ ျပီး ရတနာေတြ ယူလာတယ္ထင္ျပီး ငါ့ကုိ သတ္ခ်င္လဲ သတ္နုိင္တယ္၊ ေနာက္ျပီး သာကီ ၀င္မင္းသားျဖစ္တဲ့ သူတုိ႔ေသာ္မွ ၾကီးက်ယ္ခမ္းနားေသာ မင္းစည္းစိမ္ကို ပယ္စြန္႔ျပီး အဖုိး အနဂၣ ထုိက္တန္လွေသာ ဤလက္၀တ္ရတနာတုိ႔ကုိ တံေတြးေပါက္ကဲ့သုိ႔ ပယ္စြန္႔ၾက၍ ရွင္ရဟန္း ျပဳႏုိင္ၾကေသး၏၊(သူတုိ႔၏ အလုပ္အေၾကြးျဖစ္ေသာ ) ငါသည္ အဘယ္ေၾကာင့္ ရတနာထုပ္ကုိ စြန္႔၍ ရဟန္း မျပဳ ႏုိင္ရအံ့နည္းဟု စဥ္းစား၍ရတနာထုပ္ကုိ ျဖည္၍ ရတနာတုိ႔ကုိ သစ္ပင္၌ ခ်ိတ္ဆြဲလွ်က္ “ အလုိ ရွိသူ ယူၾကေစ” ဟု ဟစ္ေအာ္ေျပာဆုိ၍ ရဟန္းျပဳရန္ ထြက္ခြါသြားေသာ မင္းညီမင္းသား ေျခာက္ ေယာက္ေနာက္သုိ႔ ေခ်ရာခံ၍လုိက္သြားေလေတာ့၏။ မင္းညီ မင္းသား မ်ားကို မွီေသာအခါ အဘယ့္ ေၾကာင့္ လုိက္လာသလဲဟုေမးေသာအခါ သူအေတြးေပါက္ပုံကုိ ေျပာျပျပီးလွ်င္ မိမိလည္း ရွင္ရဟန္းျပဳလိုေၾကာင္း ေျပာၾကားေလေတာ့၏ ၊ ေဒ၀ဒတၱအပါအ၀င္ မင္းညီမင္းသား ေျခာက္ေယာက္တုိ႔သည္ ဥပါလိ ဆတၱာသည္ႏွင့္အတူ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရား ထံသုိ႔ ဦးတည္၍ ခရီးဆက္္ၾကေလ၏။ဘုရားရွင္ ထံေတာ္ပါးသုိ႔ ေရာက္ေသာအခါ “ ျမတ္စြာ ဘုရား တပည့္ေတာ္တုိ႔ သာကီ၀င္မင္းမ်ိဳးေတြဟာ မာန္မာနၾကီးၾကပါ၏၊၊ဤဥပါလိသည္ တပည့္ ေတာ္တုိ႔၏ အလုပ္အေၾကြးျဖစ္ပါ၏၊ သူ႔ကုိ ေရွးဦးစြာ ရွင္ရဟန္းျပဳေပးပါဘုရား၊ တပည့္ေတာ္ တုိ႔သည္ ဥပါလိကုိ ရွိခုိးျခင္းအရုိအေသ ျပဳျခင္းစသည္တုိ႔ကုိ ျပဳလုပ္ၾက၍ မာန္မာနတရားဆုိးကိုး ဖ်က္ခ်ိဳးၾကပါမည္ဘုရား ” ယင္းသုိ႔ ေလွ်ာက္ထားၾကျပီး ဥပါလိကုိ ေရွးဦးစြာ ရွင္ရဟန္းျပဳေစ၍ ေနာက္မွ သူတုိ႔က ရွင္ရဟန္းျပဳၾက၏။

(သာသနာေတာ္၌ အသက္သည္ အဓိက မဟုတ္၊ ရဟန္းသိကၡာတည္ျခင္းသည္သာ အဓိက ျဖစ္၏ရဟန္းသိကၡာ အရင္တည္သူကုိ ေနာက္မွ တည္သူက အရုိအေသေပးရ၏။ တနည္း အားျဖင့္ ရဟန္းအရင္ျပဳသူကုိ ေနာက္မွျပဳသူက အရုိအေသ ေပးရ၏၊ ဥပါလိသည္ အရင္ ရဟန္းျပဳ၍ မင္းညီမင္းသား ေျခာက္ေယာက္ထက္ အဓိသီလသိကၡာ အရင္တည္သူ ျဖစ္သြား၏၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ အရွင္သခင္ ျဖစ္ခဲ့ဘူးေသာ မင္းညီမင္းသား ေျခာက္ေယာက္တုိ႔သည္ အရွင္ဥပါလိ ကုိ အရုိအေသျပဳရ၏)။

အရွင္ေဒ၀ဒတၱအပါအ၀င္ မင္းညီမင္းသား ေျခာက္ေယာက္နွင့္ အရွင္ဥပါလိတုိ႔သည္ ရဟန္းျဖစ္
ၾကေသာအခါ ရဟန္းေကာင္းမ်ား ျဖစ္ေအာင္ ရဟန္းတာ၀န္ေက်ေအာင္ လုိ္က္နာ ေနထုိင္ၾက၏
ရဟန္းသိကၡာကုိ လုံေအာင္ ထိမ္းၾက၍ ရဟန္းတာ၀န္ျဖစ္ေသာ ပရိယတ္ ပဋိပတ္ကုိလည္း သင္ယူက်င့္ၾကံၾကသည္သာျဖစ္၏၊ တနည္းအားျဖင့္ ပရိယတ္ မကင္းေသာ ပဋိပတ္စနစ္ကုိ ဦးစားေပး၍ က်င့္သုံးၾက၏၊ ဤသို႔ျဖင့္ “ သီေလ ပတိ႒ာယ နေရာ သပေညာ၊ စိတၱံ ပညဥၥ ဘာ၀ေယ - သီလကို အေျခခံ၍ သမာဓိ ပညာကုိ ပြါးမ်ားၾကရာ ” အရွင္ဘဒိၵယသည္ ထုိရဟန္း ျပဳေသာ ၀ါတြင္းမွာပင္ “ ေတ၀ိဇၨ ” ရဟႏၱာျဖစ္ေတာ္မူ၏။အရွင္ အႏုရုဒၶါသည္ ဒိဗၺစကၡဳအရာ သူမတူေအာင္ထူးခြ်န္၍ မဟာ၀ိတကၠသုတၱန္ကို နားၾကားရာရဟႏၱာျဖစ္ေတာ္မူ၏။(မူရင္းက )...အလင္းသစ္..ကပါ..

Monday, June 27, 2011

ေအာ္..ခုေတာ႔လဲ..

ျမန္မာျပည္ေရာက္ကထဲက ဘေလာ႔ဘက္မေရာက္ျဖစ္ခဲ႔ပါ အေၾကာင္းမွာ ဘေလာ႔ဖြင္႔မရျခင္းေၾကာင္႔ မွတ္မွတ္ရရ
သူငယ္ခ်င္း အလင္းသစ္ ဘေလာ႔ေနရာသို႔ေရာက္ရွိျခင္းေၾကာင္႔ ဒီေန႔မွပဲ ဘေလာ႔ဘက္စတင္ေရာက္ရွိလာခဲ႔သည္ေပါ့.
ေက်းဇူးပါပဲ အလင္းသစ္ေရ..